FANDOM

Şablon:Protection

  French-flag.png  Mexspain.png
Troop-Balloon.png

"Bu terfi almış iskeletler, duvarları yıkma keyfiyle savunmayı yıkma keyfini takas etmiş. Sinir bozucu havan ve topları engellemek için iskeletleri görevlendir!"

Balloon1C.png
Balloon3C.png
Balloon5C.png
Level 1 & 2 Level 3 & 4 Level 5 Level 6

  • Özet
    • Balonlar bir sıcak hava balonundan saldıracak şekilde "terfi etmiş" Duvar Yıkıcılardır. Ellerindeki bombaları köylerin üzerine bırakırlar ve bunlar büyük bir bölgede sıçrama etkisi yapar. Fakat balonlar Hava Savunması gibi herhangi bir hava savunma binası tarafından kolayca düşürülebilirler.
    • Balonlar yavaş ilerlerler, sıçrama etkisi yaparak, yerdeki hedeflere müthiş şekilde zarar verirler.
    • Balonlar da aynı devler gibi önce savunma binalarına saldırırlar.
    • Oyundaki en yavaş ilerleyen birliktir.
    • Balonlar patladıkları zaman da ek bir hasara neden olurlar.

  • Saldırı Stratejisi
    • Balonları savaşa sürmeden önce Okçu Kuleleri, Sihirbaz Kulesi ve Hava Savunması gibi birliklerin imha edilmesi önerilir. Aynı zamanda Klan Kalesine de dikkat etmelisiniz. Klan Kalesinden de Okçular ve Büyücüler çıkıp Balonları kısa zamanda imha edebilirler.
    • Balonlar özellikle Tek Oyunculu Savaş'ta işlevlilerdir. Önce Hava Savunmalarını, Okçu Kulelerini ve Sihirbaz Kulelerini yok edip, sonra tek bir balonu salmanız yeterlidir. Tek balon diğer bütün binaları yok edecektir. Sadece oyunun sona ermesi için bir miktar sabredip beklemeniz yeterlidir, zira Tek Oyunculu Savaş'ta zaman sınırı yoktur ve hiçbir birlik tarafından tehdit edilemeyen balon yavaş yavaş bütün savunmayı imha eder.
      • Önemli not: Tek bir balonun bütün kalan binaları yoketmesini beklersen, bazı durumlarda hareketsizlikten dolayı oyun erkenden bitebilir ve yenilgi alabilirsiniz. (o ana kadar kaç yıldır almış olursanız olun) Bu durumu engellemek için arada bir ekranı kaydırıp, zoomlayın.
    • Diğer oyunculara baskına gittiğinizde, zaman sınırlıdır, önce tüm Hava Savunmasını hızlıca imha edin, sonra birkaç Balon gönderin.
    • Beş balonluk veya daha büyük bir grup bir Okçu Kulesini imha edebilir. Dokuz Balon, eğer yakınlarda Hava Bombası veya bir Hava Savunması yoksa tam bir imhayı garantiler.
    • Eğer İksir sorununuz yoksa, Balonları salmadan önce, bir Hava Savunmasının yanına bir Ejderha bırakıp, Balonlarınızı belli bir süre saldırıdan koruyabilirsiniz. Bu yöntem aynı Devlerin Havanların dikkatini çekmelerine benzer.
    • Balonlar yavaş hareket ederler, ancak düşmana büyük hasar verirler. Balonları hızlandırmanın bir yolu Öfke Büyüsü kullanmaktır. "Öfkeli Balonlar" oldukça etkilidir, ancak fazlaca kullanılan bir yöntem değildir. (tek sakıncası Öfke Büyüsünün eğitim süresinin uzun olmasıdır.)
    • Sihirbaz Kuleleri ve Gizli Teslalar, hava birliklerine büyük zarar verebildikleri için, bunlardan özellikle kaçının.
    • Bazı kişiler Hava Savunması almayı ihmal ederler. Balonlar ve Dalkavuklar bu kişilere hatalarını öğretmenin en güzel yoludur.
    • Hava Savunmasının tek hedefinin uçan birlikler olduğunu ve bunda oldukça etkili olduklarını unutmayın. Hava Savunması varken, yanlışlıkla bir Balon göndermek size pahalıya patlayabilir!
  • Savunma Stratejisi
    • Eğer saldırgan hava birliklerine saldırabilecek birliklere sahip değilse (örneğin sadece Barbarlar, Devler ve Goblinlerle gelmişse) Balon savunmada oldukça etkili olur. (Eğer Yıldırım Büyüsü ile imha edilmezse) Özellikle sıçrama etkisi yapan bombaları sayesinde Barbarlar ve Goblinlere karşı etkilidir.
    • Savunmada Balonlara karşı birkaç Okçu çok işe yarar. Balonlar en çok Ejderha'lar ve Dalkavuklar karşısında zayıftır, çünkü onlara ateş  edemez. Bir balonla aynı seviyedeki bir büyücü (3. seviyeye kadar) ateş gücü oldukça yüksek olduğu için Balonu imha edebilir, fakat Balon ateş menziline girdikten sonra iki defa ateş edebilmesi gerekir. (Balon ise Büyücüyü bir defa ateş ederek öldürür.) 3. seviyeden sonra ise bunun için iki Büyücü gerekir.

  • Yükseltme Farklılıkları
    • Balonların görünümü 3, 5 ve 6. seviyelerde değişir. 6. seviyede balonun kırmızı dış kılıfı siyaha dönüşür. Balonun pilotunun görünümü ise eşdeğer seviyedeki Duvar Kırıcı ile aynıdır.

Tercih Edilen Hedef Saldırı Türü Barınma Alanı Eğitim Süresi Hareket Hızı Saldırı Hızı Gerekli Kışla Seviyesi Menzil Ölüm Hasar Çapı
Defenses Area Splash 1.2 Tile Radius (Ground Only) 5 8m 10 4s 6 0.5 tiles 1.2 tiles
Seviye Saniye Başına Hasar Hasar puanı Ölümde Verdiği Hasar Hitpoints Eğitim Maliyeti

[1]

Yükseltme Maliyeti

[2]

Gerekli Laboratuvar Düzeyi Yükseltme Süresi
1 25 100 25 150 2,000 N/A N/A N/A
2 32 128 32 180 2,500 150,000 2 1 day
3 48 192 48 216 3,000 450,000 4 2 days
4 72 288 72 280 3,500 1,350,000 5 3 days
5 108 432 108 390 4,000 2,500,000 6 5 days
6 162 648 162 545 4,500 6,000,000 7 10 days

Şablon:UpgradeProgression

Birlikler
1. Kademe BarbarOkçuGoblin
2. Kademe DevDuvar YıkıcıBalonBüyücü
3. Kademe ŞifacıEjderhaP.E.K.K.A
Kara İksir Birimleri DalkavukYaban Domuzu BinicisiValkyrieGolemCadı
Kahramanlar Barbar KralOkçu Kraliçe
Büyüler Yıldırım Büyüsüİyileştirme BüyüsüÖfke BüyüsüAtlama BüyüsüDondurma BüyüsüNoel Sürprizi

Also on FANDOM

Random Wiki